Hij staat al een tijdje bij ons in de hal, maar onlangs werd hij officieel onthuld: onze nieuwe Volkswagen ID. Buzz! Geheel elektrisch en door ons gewrapt in Signploeg stijl kunnen onze plakkers nu op pad naar klussen. We grepen de onthulling aan als een moment om met een deel van onze klantenkring vooruit te blikken op de toekomst van Signploeg.
Voor Signploeg-compagnons Gijs Wiessenekker, Peter Mol en Richard Todd ligt de focus voor de toekomst op verduurzaming van de branche: “Veel afval uit de signbranche gaat nog rechtstreeks bij het grofvuil. De achterkanten van folie bijvoorbeeld. Dat kan echt anders”, zegt Richard. Hij spreekt de aanwezigen toe, staand voor de ID. Buzz, die op dat moment nog verhuld is met groot, rood doek. “Samen met een aantal andere bedrijven in de branche en met hulp van FESPA Nederland pakken we het voortouw en leggen we ons de komende tijd toe op onderzoeken hoe we de branche kunnen verduurzamen.”
Om ervoor te zorgen dat Signploeg daad bij het woord kan voegen is het doel om een vervanger voor compagnon Peter Mol voor het einde van 2023, zodat Peter niet meer in de business hoeft te werken maar juist aan de business. “Dan kan hij zich daar volledig op richten, samen met de ondernemers en FESPA Nederland”, verklaart Richard.
En dan is het tijd voor de onthulling! Peter en Gijs trekken de doek van de ID. Buzz en de aanwezigen beginnen gelijk te klappen. Dat snappen wij wel, want wat een plaatje is het geworden. Proost op de toekomst!