Het strakkere plak- en signwerk van Peter

Vandaag is Peter aan het woord! Peter vertelt in dit blog over zijn eerste werkdag, dagelijkse werkzaamheden en zijn tijd bij Signploeg.

Eerste werkdag

Mijn naam is Peter en  ik werk ruim 6 maanden bij de Signploeg. Mijn eerste werkdag was op 1 april (geen grap). Dit was tijdens een gekke periode, want de intelligente corona-lockdown was net ingegaan. Dit maakte de eerste dag natuurlijk extra spannend, aangezien er toen nog veel onzeker was met betrekking tot corona. Ondanks dat begon mijn eerste werkdag gezellig met een taart van mijn collega’s. Hoe leuk is dat?!

Mijn eerste opdracht

Op mijn eerste werkdag begon ik gelijk aan een tof project! Samen met het team hebben we een grote hal van een kantoorpand in Amersfoort beplakt. Dit project voerde we met bijna het hele team uit. Hierdoor kon ik gelijk mijn nieuwe collega’s beter leren kennen.

Ik kom uit de signbranche, maar voordat ik bij de Signploeg kwam werken, heb ik twee jaar op kantoor gewerkt. Ik vond het fijn om weer lekker aan de bak te kunnen, maar het was ook weer even wennen om de hele dag met mijn handen bezig te zijn. Gelukkig waren de skills er nog!

Gave projecten

Mijn skills heb ik de weken daarop gelijk verder mogen uitbreiden. Want naast gevelreclame, airtex (naadloos fotobehang) en divers plakwerk doen we nog meer gave dingen in onze hal. In onze werkplaats beplakken wij ook veel auto’s: van dikke BMW’s tot complete wagenparken van bedrijven. Dit had ik natuurlijk wel eens zien gebeuren, maar nog nooit zelf gedaan.

Van simpele bestickering tot volledige wrap

Sommige auto’s krijgen een simpele bestickering zoals een logo of een tekst. Maar er komen ook veel auto’s onze hal inrijden die we écht volledig moeten beplakken. Dan nemen we naast de buitenkant, ook de instap en binnenkant van de deuren mee. Hiervoor worden niet alleen de spiegels en de handgreep gedemonteerd, maar ook de complete deur wordt uit de auto gehaald. Dat is toch wel echt next level in het wrap werk!

Strak plakwerk

Zonder deuren kunnen we goed bij de instap en de binnenkant om deze te beplakken. We hangen hiervoor een groot stuk folie voor de auto, waarna we deze naar binnen werken. Als dit gedaan is hangen we de deuren er weer in, waarna we aan de buitenkant beginnen. De originele kleur van de auto is zelf niet meer te zien als je de deuren opentrekt. Dat is de kwaliteit waar we voor gaan. Het betere en strakkere plakwerk!

Het volledig wrappen van auto’s of bedrijfswagens heb ik al meerdere keren mogen doen en het proces is leuk, maar het eindresultaat vind ik elke keer weer zo gaaf! Wil jij je auto laten beplakken of volledig laten wrappen? Het lijkt me tof om voor je aan de slag te gaan. Geef je ons een belletje?

Lees ook

Aan het eind van het jaar budget over?

Het einde van het jaar is in zicht! Heb je een goed jaar gehad? Dan wordt het tijd om na te denken over de Belastingdienst, of eigenlijk het bedrag dat je moet overmaken. Het kan slim zijn om aan het eind van het jaar nog te investeren om je winst te drukken, anders moet je […]

Het gevelreclame stappenplan; van ontwerp tot montage!

Dit keer is het de beurt aan Renars, beter bekend als Ray, om te vertellen over zijn werk bij de Signploeg. Ray is regelmatig te vinden op grote hoogtes om gevel- en lichtreclame te monteren. Hij vertelt welke stappen je moet nemen om de beste gevelreclame als eindresultaat te krijgen en op te vallen als […]

Audi E-Tron van glanzend naar mat

Wil je opvallen met je auto en zorgen dat mensen je nakijken als je voorbij komt cruisen? Dan heb je een matte auto nodig, maar hoe kom je daaraan? Een matte auto behoort niet bepaald tot de standaard voorraad bij de dealers. Als je jouw auto tóch mat wilt hebben, kun je hem het beste […]