Het strakkere plak- en signwerk van Peter

Vandaag is Peter aan het woord! Peter vertelt in dit blog over zijn eerste werkdag, dagelijkse werkzaamheden en zijn tijd bij Signploeg.

Eerste werkdag

Mijn naam is Peter en  ik werk ruim 6 maanden bij de Signploeg. Mijn eerste werkdag was op 1 april (geen grap). Dit was tijdens een gekke periode, want de intelligente corona-lockdown was net ingegaan. Dit maakte de eerste dag natuurlijk extra spannend, aangezien er toen nog veel onzeker was met betrekking tot corona. Ondanks dat begon mijn eerste werkdag gezellig met een taart van mijn collega’s. Hoe leuk is dat?!

Mijn eerste opdracht

Op mijn eerste werkdag begon ik gelijk aan een tof project! Samen met het team hebben we een grote hal van een kantoorpand in Amersfoort beplakt. Dit project voerde we met bijna het hele team uit. Hierdoor kon ik gelijk mijn nieuwe collega’s beter leren kennen.

Ik kom uit de signbranche, maar voordat ik bij de Signploeg kwam werken, heb ik twee jaar op kantoor gewerkt. Ik vond het fijn om weer lekker aan de bak te kunnen, maar het was ook weer even wennen om de hele dag met mijn handen bezig te zijn. Gelukkig waren de skills er nog!

Gave projecten

Mijn skills heb ik de weken daarop gelijk verder mogen uitbreiden. Want naast gevelreclame, airtex (naadloos fotobehang) en divers plakwerk doen we nog meer gave dingen in onze hal. In onze werkplaats beplakken wij ook veel auto’s: van dikke BMW’s tot complete wagenparken van bedrijven. Dit had ik natuurlijk wel eens zien gebeuren, maar nog nooit zelf gedaan.

Van simpele bestickering tot volledige wrap

Sommige auto’s krijgen een simpele bestickering zoals een logo of een tekst. Maar er komen ook veel auto’s onze hal inrijden die we écht volledig moeten beplakken. Dan nemen we naast de buitenkant, ook de instap en binnenkant van de deuren mee. Hiervoor worden niet alleen de spiegels en de handgreep gedemonteerd, maar ook de complete deur wordt uit de auto gehaald. Dat is toch wel echt next level in het wrap werk!

Strak plakwerk

Zonder deuren kunnen we goed bij de instap en de binnenkant om deze te beplakken. We hangen hiervoor een groot stuk folie voor de auto, waarna we deze naar binnen werken. Als dit gedaan is hangen we de deuren er weer in, waarna we aan de buitenkant beginnen. De originele kleur van de auto is zelf niet meer te zien als je de deuren opentrekt. Dat is de kwaliteit waar we voor gaan. Het betere en strakkere plakwerk!

Het volledig wrappen van auto’s of bedrijfswagens heb ik al meerdere keren mogen doen en het proces is leuk, maar het eindresultaat vind ik elke keer weer zo gaaf! Wil jij je auto laten beplakken of volledig laten wrappen? Het lijkt me tof om voor je aan de slag te gaan. Geef je ons een belletje?

Lees ook

bewegwijzering school

Wijs de weg met bewegwijzering

Ben je wel eens jouw bestemming voorbij gereden doordat deze niet duidelijk stond aangegeven? Of ben je op een vreemde locatie wel eens lang opzoek geweest naar een toilet? Kan best vervelend zijn, hè? Wij leggen uit hoe jij er voor zorgt dat dit jouw bezoeker niet overkomt. Wijs de weg Het klinkt logisch, maar […]

one-way-vision-volvo-cars

Hoe verwijder je raambelettering?

Als je met je bedrijf gaat verhuizen naar een ander kantoorpand of winkel, is het vaak een eis om het pand achter te laten zoals het was toen je er in ging. Wat nou als er op de ramen raambelettering is aangebracht? We leggen je uit hoe je raambelettering het best kunt verwijderen! Verwarm de […]

goede carwrap

Hoe herken je een carwrap van hoge kwaliteit?

Als je jouw auto laat wrappen wil je natuurlijk de beste kwaliteit, om te voorkomen dat je problemen gaat krijgen met de wrap. Toch kunnen er een aantal dingen fout gaan tijdens het wrappen. Wil je weten hoe je een carwrap met een hoge kwaliteit kunt herkennen? Onze plakheld Evan legt het uit.