Naar de (on)bekende weg vragen!

Hoe vervelend is het als je niet weet waar je precies moet zijn. Zowel binnen als buiten is het belangrijk om duidelijke bewegwijzering te hebben. De bewegwijzering is in veel gevallen het eerste contact met de bezoeker. En dit wil je graag soepel laten verlopen. Daarom vertellen we vandaag waar je op moet letten bij een goede bewegwijzering.

De eerste ontmoeting

Je logo goed en duidelijk zichtbaar vanaf de weg is natuurlijk belangrijk. Maar stel je voor dat je verschillende parkeerplaatsen hebt of voor leveranciers een aparte ingang, dan wil je natuurlijk dat iedereen precies weet waar ze moeten zijn. Dit zou je kunnen doen met een zuil. Voor ITEQ hebben we een zuil ontworpen en geplaatst. Hierop staat precies aangegeven welke groep, welke richting op moet.

iteq-reclamezuil

Consistentie

Zorg ervoor dat de bewegwijzering in dezelfde stijl wordt gemaakt als de huisstijl. Zo wordt het beter herkend omdat de bezoeker (als het goed is) deze stijl al kent. Twijfel je enigszins over een betekenis of herkenbaarheid van de bewegwijzering? Doe hier dan iets aan; als jij al twijfelt, dan twijfelt de bezoeker zeker.

Bied een route

Het uiteindelijke doel van de bewegwijzering is niet dat het er super trendy uitziet. Het moet voornamelijk functioneel zijn. De bezoeker moet begeleid worden naar de plek waar ze naartoe willen. Bied geen bordjes, maar bied een route. Een goede route / bewegwijzering is vanzelfsprekend en valt bijna niet op.

apollo-entree-interieur

Schiphol

Laten we Schiphol eens als voorbeeld nemen. Een groot gebouw, waar dagelijks heel veel mensen vertrekken en weer aankomen. Als hier geen goede bewegwijzering zou zijn, dan zou het één grote chaos worden. Ontwerpstudio Mijksenaar staat bekend om zijn wayfinding. Zo hebben zij ook de wayfinding voor Schiphol ontworpen.

schiphol-bewegwijzering-mijksenaar

Route uitstippelen

Heb je nog geen idee hoe je het aan moet pakken of heb je al wel een idee, maar weet je niet of dit werkt? De Signploeg helpt je graag jouw route uit te zetten.

Bekijk hier meer projecten.

Lees ook

Hoe ontchroom je een auto?

In een stoere auto rijden, willen we allemaal. Volgens ons wordt een auto écht stoer als deze uitgerust is met zwarte details, in plaats van chroomkleurige. Hoe je deze onderdelen kunt ontchromen? Wij laten je het zien! Werk schoon Net zoals bij het wrappen van auto’s, is het belangrijk dat je schoon werkt. Het meest […]

ons-team-ramon

Wat is printerieur?

Het fenomeen printerieur is binnen de muren van de Signploeg al gewoon geworden. Maar als je op Google zoekt naar deze term dan kom je niet zo ver. Dit blog zorgt voor een heldere uitleg van wat printerieur voor jouw organisatie kan betekenen. Printerieur? Het is een combinatie tussen print en interieur. Door deze twee […]

Persbericht-pon-signploeg-veritec

Pon Dealer Groep, Signploeg & Veritec; de nieuwe generatie ondernemers!

Niet in, maar aan de business werken. Dat is wat deze ondernemers met elkaar gemeen hebben. “De nieuwe manier van zakendoen gaat om vertrouwen en kennisdelen”, aldus Richard Todd (CEO Signploeg). Daar sluiten Dick Kreijne (Accountmanager Fleet Sales bij Pon Dealer Groep) en Sander Strijker (Backoffice Manager bij Veritec) zich bij aan. Persoonlijk contact is […]