Naar de (on)bekende weg vragen!

Hoe vervelend is het als je niet weet waar je precies moet zijn. Zowel binnen als buiten is het belangrijk om duidelijke bewegwijzering te hebben. De bewegwijzering is in veel gevallen het eerste contact met de bezoeker. En dit wil je graag soepel laten verlopen. Daarom vertellen we vandaag waar je op moet letten bij een goede bewegwijzering.

De eerste ontmoeting

Je logo goed en duidelijk zichtbaar vanaf de weg is natuurlijk belangrijk. Maar stel je voor dat je verschillende parkeerplaatsen hebt of voor leveranciers een aparte ingang, dan wil je natuurlijk dat iedereen precies weet waar ze moeten zijn. Dit zou je kunnen doen met een zuil. Voor ITEQ hebben we een zuil ontworpen en geplaatst. Hierop staat precies aangegeven welke groep, welke richting op moet.

iteq-reclamezuil

Consistentie

Zorg ervoor dat de bewegwijzering in dezelfde stijl wordt gemaakt als de huisstijl. Zo wordt het beter herkend omdat de bezoeker (als het goed is) deze stijl al kent. Twijfel je enigszins over een betekenis of herkenbaarheid van de bewegwijzering? Doe hier dan iets aan; als jij al twijfelt, dan twijfelt de bezoeker zeker.

Bied een route

Het uiteindelijke doel van de bewegwijzering is niet dat het er super trendy uitziet. Het moet voornamelijk functioneel zijn. De bezoeker moet begeleid worden naar de plek waar ze naartoe willen. Bied geen bordjes, maar bied een route. Een goede route / bewegwijzering is vanzelfsprekend en valt bijna niet op.

apollo-entree-interieur

Schiphol

Laten we Schiphol eens als voorbeeld nemen. Een groot gebouw, waar dagelijks heel veel mensen vertrekken en weer aankomen. Als hier geen goede bewegwijzering zou zijn, dan zou het één grote chaos worden. Ontwerpstudio Mijksenaar staat bekend om zijn wayfinding. Zo hebben zij ook de wayfinding voor Schiphol ontworpen.

schiphol-bewegwijzering-mijksenaar

Route uitstippelen

Heb je nog geen idee hoe je het aan moet pakken of heb je al wel een idee, maar weet je niet of dit werkt? De Signploeg helpt je graag jouw route uit te zetten.

Bekijk hier meer projecten.

Lees ook

Signploeg sponsor Kreijne Racing

Dit seizoen staat Kreijne Racing met drie Mazda’s aan de start van de MX-5 Cup. In dit gloednieuwe kampioenschap strijden Nederlandse en Belgische coureurs om de titel. Signploeg heeft de bolides van Kreijne Racing voorzien van gave wraps! Is dit stoer, of is dit stoer? Races Het kampioenschap bestaat uit 6 races in Nederland en […]

Blijft jouw reclame-uiting hangen tijdens een storm?

Wanneer je uitingen op of bij jouw pand hebt hangen, kan het zijn dat tijdens harde wind jouw reclame-uiting beschadigd raakt. Dit kan voor vervelende situaties zorgen. Waar je rekening mee moet houden bij storm? Lees dit artikel eens! Haal losse uitingen naar binnen We hoeven je niet te vertellen wat er gebeurt als de […]

Naamsbekendheid vergroten door lichtreclame

Waarom lichtreclame verkiezen boven gewone gevelreclame? Het verhoogt de zichtbaarheid van het pand, maar ook van het merk. Je kunt de identiteit van het bedrijf beter in beeld brengen! Zelfs om 2 uur ’s nachts. Hoe lichtreclame dan echt meewerkt aan naamsbekendheid vertellen we in dit blog. Het licht zien Door herkenbaar en zichtbaar te […]