25 jaar TODD – een nieuw wagenpark met basisschool de Koningslinde

Hoera, Todd bestaat 25 jaar! Dit laten wij uiteraard niet zomaar aan ons voorbijgaan. Naast een jubileumlogo, een limited edition kledinglijn en een geweldig feest op de planning wilden Stal en Signploeg met hun zilveren jubileum ook iets bijdragen aan de maatschappij. Via deze weg kwamen we op het idee om kinderen kennis te laten maken met ons werkveld.

Eureka

Kinderen kennis laten maken met ons vakgebied… hoe pakken we zoiets aan?

We besloten dat we één gedeelte van ons vak gaan uitleggen; concept denken. Voor de lezers onder ons die misschien ook niet helemaal weten wat dit inhoudt; bij concept denken gaat het erom dat je je bewust bent van de waarden die je gaat bieden voor de consument en dat die waarden zijn verankerd binnen de organisatie. Simpel gezegd: je gaat vanuit de visie van een organisatie nadenken over de waarden die je biedt. Nu moesten we alleen nog een manier bedenken om de kinderen hier enthousiast over te maken.

Een blik naar buiten gaf het ‘eureka’-moment: we laten de kinderen een deel van ons wagenpark ontwerpen! Dit verdelen we dan in 3 stappen:

Stap 1 – Concept bedenken

Wat wordt het vraagstuk en wat hoort er bij dit onderwerp? De juf/meester gaat met de kinderen ‘brainstormen’, wat een belangrijk onderdeel van het conceptdesignproces is. Op deze manier kwam elke klas op haar eigen thema voor het design.

Stap 2 – Concept vormgeven

Wanneer de klas een thema heeft gekozen worden hier vormen, voorwerpen en kleuren bij geassocieerd. Met deze richtlijnen mogen de kinderen dan gaan tekenen.

Stap 3 – Concept uitvoeren

Wanneer de kinderen hun concepten hebben uitgedacht, mogen ze deze gaan uitwerken op ons wagenpark!

Toen we dit project ook nog eens op de basisschool van het zoontje van Richard mochten uitvoeren, was de cirkel helemaal rond! Wij gingen met ons wagenpark naar basisschool de Koningslinde in Nijkerk, om deze helemaal om te toveren tot een adembenemend kleurenpalet.

Tijd om te designen!

Op dinsdag 23 april 2024 was het dan zover; alle concepten zijn bedacht en ons wagenpark is gereedgemaakt voor het design! Hier hebben wij ook wat voorbereidend werk voor gedaan. De onderbouw kreeg bijvoorbeeld een auto opgedeeld in vlakken, zodat het voor de allerkleinsten ook makkelijk tekenen was. Maar ook de bovenbouw werd niet achtergesteld, onze ID. Buzz was namelijk alvast bedekt met zeewier.

Uiteindelijk waren er 5 thema’s; onderwaterwereld, bloemetjes buiten zetten, cartoons, feestthema en buiten de lijntjes kleuren.

Een feestelijke dag

Wij waren er uiteraard bij om deze feestelijke dag mee te beleven, en wat was het gezellig! Alle kinderen mochten om de beurt een stukje van de auto invullen, waarbij de mooiste creaties tevoorschijn kwamen. Zo zagen we een prachtige draak, mooie zeemeerminnen en een geweldig palet aan krabbels.

Het project was een groot succes en daarbij hoort een prachtig eindresultaat. Signploeg blijft – zo lang de creaties het toelaten – met veel trots rondrijden!

Vorig project

Indrukwekkende Bedrijfsuiting bij Nestlé

Bekijk project

Wij zijn jouw sparringspartner voor alle visuele communicatie